Повернутися до звичайного режиму

Нормативна база

Наказ МОН України від 10.02.2021 №160 "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства освіти і науки України"

Лист МОН України від 20.08.2019 № 1/9-525 "Щодо організації форм здобуття загальної середньої освіти"

Наказ МОН України від 10.07.2019 № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8», щодо внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в закладах загальної середньої освіти

Наказ МОН України від 23.04.2019 №536 "Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти"

Наказ МОН України від 25.04.2013 № 466 "Про затвердження Положення про дистанційне навчання"

Положення про індивідуальну форму здобуття середньої освіти

Наказ від 31.08.2021 №121 "Про організацію індивідуальної форми навчання в школі в 2021/2022 навчальному році"

Форми здобуття загальної середньої освіти в Харківській загальноосвітньої школи №124 Харківської міської ради Харківської області:

1. Особа має право здобувати освіту в різних формах або поєднуючи їх.

ОСНОВНИМИ ФОРМАМИ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ Є:

- інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);
- індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж, на робочому місці (на виробництві); дуальна.

2. Очна (денна, вечірня) форма здобуття освіти - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі.

3. Заочна форма здобуття освіти - це спосіб організації навчання здобувачів освіти шляхом поєднання очної форми освіти під час короткочасних сесій і самостійного оволодіння освітньою програмою у проміжку між ними.

4. Дистанційна форма здобуття освіти - це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

5. Мережева форма здобуття освіти - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою відбувається за участю різних суб’єктів освітньої діяльності, що взаємодіють між собою на договірних засадах.

6. Екстернатна форма здобуття освіти (екстернат) - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, за яким освітня програма повністю засвоюється здобувачем самостійно, а оцінювання результатів навчання та присудження освітньої кваліфікації здійснюються відповідно до законодавства.

7. Сімейна (домашня) форма здобуття освіти - це спосіб організації освітнього процесу дітей самостійно їхніми батьками для здобуття формальної (дошкільної, повної загальної середньої) та/або неформальної освіти. Відповідальність за здобуття освіти дітьми на рівні не нижче стандартів освіти несуть батьки. Оцінювання результатів навчання та присудження освітніх кваліфікацій здійснюються відповідно до законодавства.

8. Педагогічний патронаж - це спосіб організації освітнього процесу педагогічними працівниками, що передбачає забезпечення ними засвоєння освітньої програми здобувачем освіти, який за психофізичним станом або з інших причин, визначених законодавством, зокрема з метою забезпечення доступності здобуття освіти, потребує такої форми.

9. Здобуття освіти на робочому місці - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою (як правило, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти) відбувається на виробництві шляхом практичного навчання, участі у виконанні трудових обов’язків і завдань під керівництвом фахівців-практиків, залучених до освітнього процесу.

10. Дуальна форма здобуття освіти - це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти (в інших суб’єктів освітньої діяльності) з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору.

11. Особливості застосування форм здобуття освіти для різних рівнів освіти можуть визначатися спеціальними законами.

12. Положення про форми здобуття освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

ЗАСВОЄННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ В РІЗНИХ ФОРМАХ.

ЛАТИНСЬКЕ СЛОВО "FORMA" ОЗНАЧАЄ ЗОВНІШНІЙ ОБРИС, ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД, СТРУКТУРА ЧОГО-НЕБУДЬ. СТОСОВНО НАВЧАННЯ ПОНЯТТЯ "ФОРМА" ВЖИВАЄТЬСЯ В ДВОХ ЗНАЧЕННЯХ: ФОРМА НАВЧАННЯ І ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ.

ФОРМА НАВЧАННЯ ЯК ДИДАКТИЧНА КАТЕГОРІЯ ОЗНАЧАЄ ЗОВНІШНЮ СТОРОНУ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ. ВОНА ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ЦІЛЕЙ, ЗМІСТУ, МЕТОДІВ І ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ, МАТЕРІАЛЬНИХ УМОВ, СКЛАДУ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТА ІНШИХ ЙОГО ЕЛЕМЕНТІВ.

Кiлькiсть переглядiв: 361

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.