Самоврядування− спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою залучення учнів до організації спільної діяльності.
Учнівське самоврядування−це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.
Учнівське самоврядування
Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей, а учні є людьми!
Наше самоврядування є самоврядуванням учнівським. Його творять всі учні школи і тільки вони.
Принципи самоврядування
- Розширення реальних прав та повноважень органів самоврядування
- Свідомість, самодіяльність та активність учнів;
- Доброзичлива вимога;
- Регулярна почергова змінність виборного активу;
- Відповідальність віковим та індивідуальним особливостям учнів;
- Конкретизація колективних творчих справ.
Які завдання вирішує учнівське самоврядування:
- Сприяє навчальній та творчій діяльності учнів.
- Формує особистість з глибоко усвідомленою громадянською позицією.
- Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи.
- Формує ініціативну, здатну приймати нестандартні рішення особистість.
- Забезпечує захист прав і інтересів учнів.
- Створює широке поле можливостей для самореалізації школярів в конкретних справах.
- Виховує почуття власної гідності, вчить досягати індивідуальної та суспільної мети.
- Відвертає дітей від асоціальних форм поведінки.
Голова
- планує і веде збори Ради старшокласників;
- розподіляє завдання між членами РС;
- співпрацює з директором школи та опікуном Самоврядування;
- виконує функцію зв'язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями, місцевою громадою;
- відповідає за виховання наступників – майбутніх керівників Самоврядування у школі.
Є ЛІДЕРОМ !
Заступник голови
- є правою рукою голови;
- за відсутності голови виконує його обов'язки;
- очолює важливі комісії;
..... - допомагає голові виконувати його обов'язки.
Секретар
Секретар зосереджує у своїх руках величезну владу.
- разом з головою опрацьовує порядок зборів Самоврядування;
- перед зборами збирає усі пропозиції, які має розглянути Рада;
- протоколює збори;
- веде листування;
- збирає письмові пропозиції учнів, що надходять до самоврядування
Члени Ради старшокласників– це найактивніші учні школи, вони
- керують роботою окремих комісій;
- особисто відповідають за основні напрямки роботи Самоврядування;
- працюють в комісіях Ради.
Радник – педагог організатор
- виконує функції радника самоврядування;
- допомагає зрозуміти правила, що діють у школі;
- допомагає вести документацію, організовувати збори.
Центр «Знання»
Мета та зміст роботи:
- Центр сприяє підвищенню інтересу учнів до знань, самоосвіти самовдосконалення;
- Контролює рівень навчальних досягнень учнів, організує взаємодопомогу, консультпункти у класах;
- Допомагає учням у пошуково-дослідницькій роботі;
- Забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності;
- Залучає учнів до роботи у предметних гуртках;
- Заохочує відмінників навчання, активістів;
- Підтримує тісний зв'язок з бібліотекою, допомагає у збереженні та поновленні бібліотечного фонду;
- Виступає з клопотанням перед педагогічною радою (адміністрацією) про заохочення чи покарання (стягнення) щодо окремих учнів;
- Центр заслуховує звіти відповідальних за навчання про рівень навчальних досягнень 2 рази на семестр; звітує, про свою роботу не рідше одного разу на рік.
Центр «Дозвілля »
Мета та зміст роботи:
- Організація змістовного дозвілля дітей із урахуванням їхніх інтересів.
- Розвиток ініціативи та творчих здібностей дітей.
- Залучення дітей до підготовки та проведення спортивно-масових, культосвітніх, розважальних програм і заходів
Центр «Дисципліни та порядку»
Мета та зміст роботи:
- Центр допомагає педагогічному колективу школи у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів;
- Здійснює контроль за відвідуванням уроків учнями школи, зовнішнім виглядом учнів (охайність зачіски, наявність шкільної форми, змінного взуття); дотриманням санітарно-гігієнічних вимог до класного приміщення і учнів; роботою старост класу;
- Складає графік чергування класів по школі, виставляє оцінку черговому класу;
- У разі потреби на засіданні центру розглядається питання дисципліни окремих учнів (за поданням класних зборів);
- Центр має право клопотати перед педагогічною радою про заохочення чи стягнення щодо окремих учнів
Центр «Добрих та корисних справ»
Мета та зміст роботи:
- Виховання в учнів працелюбності, дбайливого ставлення до школи, її майна;
- Залучення батьків, вчителів, учнів школи до участі в днях добрих справ, місячниках благоустрою території, приміщень;
- Турбота про учнів, молодших за віком, про людей похилого віку, інвалідів;
- Активна участь у виготовленні наочності для навчальних кабінетів під керівництвом; вчителів - предметників.
Центр « Інформаційний»
Мета та зміст роботи:
- Вивчення громадської думки учнів про життя школи;
- Висвітлення життя школи на сторінках газети «Шкільний калейдоскоп», на сторінках районної, міської газет;
- Рекламування діяльності органів учнівського самоврядування, дитячих періодичних видань;
- Випуск газет, присвячених знаменним і пам'ятним подіям держави, школи, датам народного календаря;
- Участь у загальношкільних тематичних політінформаціях, районному конкурсі «Проба пера»
Пріоритетні напрями виховання
Громадянське: виховання у дусі пізнання, збереження і розвитку національних традицій і плекати інтелектуально розвинену, духовно і багату, цілісну особистість; формувати, незалежно від національності, національну свідомість, історичну пам'ять, національний характер, світогляд, гуманістичні ідеї.
Правове:прищеплення поваги до прав і свобод людини і забезпечення знання та виконання законів України.
Формування здорового способу життя: пропагувати здоровий спосіб життя; проводити оздоровчо-профспілкову роботу; формувати усвідомлення ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості; виховувати потребу в регулярних заняттях спортом; дотримання режиму дня.
Художньо-естетичне: розвивати художньо-естетичну освіченість та вихованість; формувати естетичну культуру засобами народних традицій; сприяти забезпеченню української мови як державної в усіх напрямках роботи, розвивати уявлення про зовнішню та внутрішню красу людини.
Трудове: виробляти свідоме ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства; виховувати здорову особистість, цивілізованого господаря.
Екологічне: формувати екологічну культуру і усвідомлення себе частиною природи; виховувати почуття відповідальності за природу як національне багатство; залучення до екологічної та природоохоронної діяльності.
Родинно-сімейне: формувати культуру сучасної сім'ї та потребу допомагати батькам; розвивати інтерес до традицій родини; формувати моральні якості з позицій добра і справедливості.
Військово-патріотичне: прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцні переконання, потребу поводитися відповідно до норм суспільства; виховувати патріотизм, колективізм, непримиримість до аморальних вчинків людей, до порушників норм і правил культурної поведінки.
Превентивне: забезпечити теоретичну та практичну реалізацію заходів, спрямованих на попередження і подолання відхилень у поведінці; запобігання розвитку різних форм асоціальної, аморальної поведінки, прищеплювати потребу поводити себе відповідно до моральних норм у суспільстві.
Коментарi