Шкільна медіатека

Важливим завданням бібліотеки залишається не тільки створення і забезпечення можливостей доступу читачів до інформаційних ресурсів за допомогою сучасних технологій, але й виховання відповідної інформаційної культури. Сьогодні інформаційна культура та медіаосвіта розглядається як спосіб життєдіяльності особистості в інформаційному суспільстві і як складова процесу формування загальної культури людини.
Важливим напрямом роботи медіатеки є популяризація і стимулювання серед юних користувачів за допомогою Інтернет-технологій, телебачення, радіо, кіно читання художніх, науково-популярних книг, “товстих” журналів. Адже суспільству зараз, як ніколи, потрібна читаюча молода людина як самоцінність.

Правила користування медіатекою

1. Загальні положення:

1.1. Право на вільний та безкоштовний доступ до медіатеки на базі шкільної бібліотеки мають учні та педагогічний колектив школи.
1.2. Медіатека на базі шкільної бібліотеки надає можливість користуватися фондами інформаційних ресурсів:
- книжковим фондом (навчальною, методичною, художньою, науково-популярною, довідковою літературою);
- фондом періодичних видань (журнали, газети);
- фондом компакт-дисків, аудіо- та відеозаписів, предметними електронними базами даних, ресурсами мережі Інтернет;
- комп’ютерними бібліотечно-інформаційними системами;
- довідково-бібліографічним апаратом (каталоги, картотеки, бібліографічні списки);
1.3. Режим роботи медіатеки узгоджується з годинами роботи школи, з метою забезпечення диференційованого підходу до користування медіатекою.

2.Обов’язки бібліотекаря медіатеки на базі шкільної бібліотеки:

- проводити первинний інструктаж користувачів щодо роботи в медіатеці;
- вести журнал інформаційних запитів користувачів;
- надавати користувачам інформацію про фонди електронних носіїв;
- забороняти користувачам працювати з тими ресурсами, які не відповідають призначенню;
- проводити консультації для користувачів щодо роботи з ресурсами електронних фондів;
- тримати під контролем стан збереження медіа-ресурсів, компакт-дисків, технічного і програмного забезпечення;
- своєчасно наповнювати веб-сторінку «Шкільна бібліотека» на сайті навчального закладу.

3. Правила та обов’язки користувачів

3.1. Користувачі медіатеки на базі шкільної бібліотеки мають право:
отримувати вичерпну інформацію про фонди, інформаційні ресурси та послуги, які надає медіатека на базі шкільної бібліотеки;
  • користуватися довідково-бібліографічним апаратом медіатеки; отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації;
  • отримувати тематичні, фактографічні, уточнюючі та бібліографічні довідки на основі фонду медіатеки;
  • отримувати консультаційну допомогу при роботі з інформацією на нетрадиційних носіях;
  • брати участь у заходах, які проводяться медіатекою;
  • надавати практичну допомогу медіатеці

3.2. Обов’язки користувачів медіатеки на базі бібліотеки

Користувачі медіатеки на базі шкільної бібліотеки зобов’язані:

  • дотримуватися правил користування медіатекою;
  • користуватися фондом медіатеки на базі шкільної бібліотеки лише в приміщенні бібліотеки;
  • при отриманні ресурсів користувач має переконатися у відсутності дефектів, при виявленні наступних – проінформувати бібліотекаря;
  • повертати документи до медіатеки у встановлений термін;
  • замінювати втрачені (пошкоджені) аудіовізуальні документи рівноцінними або відшкодовувати їх ринкову вартість у розмірах, встановлених правилами користування медіатекою.

Рекомендації щодо пошуку інформації:

1. Перед початком пошуку користувачеві треба чітко визначитись, з якої теми він хоче знайти інформацію, записати цю тему на аркуші та покласти перед собою – це допоможе не перейти на якійсь інший ресурс мережі.
2. Щоб знайти потрібну інформацію на різних сайтах, спеціаліст разом з користувачем повинен:
· підібрати ключові слова або сполучення слів, що найбільше підходять до обраної теми;
· скласти список сайтів, пошукових систем і каталогів за темою;
· відібрати інформацію за темою;
· користувачу, який визначився з інформацією в Інтернеті, доцільно також запропонувати інші джерела, що можуть змістовно збагатити його матеріал: назви теле- та радіопередач, друкованих джерел, відео або аудіодокументів.
3. У процесі роботи потрібна концентрація уваги саме на обраній темі, оскільки обов’язково будуть зустрічатися або “випливати” зайві цікаві посилання. Їх потрібно проігнорувати або додати до списку “закладок” і в наступному сеансі роботи передивитися. Якщо реагувати на всі джерела, то можна “заблукати” в мережі.
Кiлькiсть переглядiв: 798

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.